Promovarea școlilor incluzive
Promovarea accesibilității și incluziunii
O școală incluzivă trebuie să fie proiectată pentru toți elevii, indiferent de mediul lor, abilitățile sau neurotipul lor. Aceasta înseamnă furnizarea unei varietăți de spații care să asigure că elevii cu dizabilități au acces la aceleași oportunități educaționale ca și colegii lor.
Și întrucât mediul de învățare joacă un rol crucial în educație, proiectarea unei clădiri școlare incluzive și primitoare va promova accesul și bunăstarea tuturor elevilor, în special a celor neurodivergenți, cum ar fi elevii cu autism.
240 de milioane de copii
trăiesc cu dizabilități în lume. Jumătate dintre aceștia nu pot frecventa școala din cauza lipsei structurilor adaptate. (Sursa: UNICEF)
1/100 copii cu autism
în lume. Prevalența autismului a crescut cu 24% din 2000. (Sursa: Organizația Mondială a Sănătății)
19 de milioane de copii
cu vârsta sub 15 ani au deficiențe vizuale care afectează învățarea. (Sursa: Organizația Mondială a Sănătății)
Asistență pentru orientare
Îmbunătățirea orientării poate ajuta elevii și personalul să navigheze mai ușor prin clădirile educaționale sau campusuri, reducând confuzia și stresul. Prin implementarea următoarelor strategii, școlile pot îmbunătăți orientarea și pot crea un mediu mai primitor, accesibil și incluziv pentru toți.
- Utilizarea semnalisticii
Primul sfat este să folosiți semnalistică clară și consecventă pe pereți și pardoseli. Serviciile de amenajare a pardoselilor și pereților pot ajuta la crearea semnelor direcționale.
- Culori și decoruri
Utilizarea culorilor și a decorurilor poate ajuta oamenii să navigheze mai ușor prin școală. Asigurați-vă că acestea sunt ușor de distins prin utilizarea contrastului corect de valoare a reflexiei luminii (LRV).
- Plăci tactile de avertizare
Plăcile de avertizare și benzile tactile pot fi utilizate în zone specifice, de exemplu la scări, dar și pentru a ajuta elevii cu deficiențe de vedere să navigheze prin intrări și coridoare.
Îmbunătățiți fluxul de circulație
Un flux de trafic lin poate fi dificil în clădirile mari, cu mulți utilizatori care încearcă să circule simultan, de exemplu între ore.
Există câteva sugestii importante de avut în vedere:
- Delimitați benzi separate și stabiliți un sistem de circulație într-un singur sens, utilizând marcaje pe pardoseală sau semne. Acest lucru poate ajuta elevii să se orienteze mai ușor pe coridoare și să prevină aglomerația. Acest tip de atenție poate fi deosebit de apreciat de elevii cu TSA (Tulburare de Spectru Autist).
- Riscul de cădere trebuie, de asemenea, considerat, mai ales în zonele predispuse la scurgeri de apă și lichide vâscoase. Alegerea corectă a pardoselilor va fi determinată de probabilitatea și amploarea scurgerilor.
Îmbunătățirea percepției vizuale
Percepția mediului este un element cheie pentru a ajuta elevii să se simtă bine la școală, în special elevii neurodivergenți.
De aceea, acustica, lumina naturală, culorile și contrastele sunt toate criterii importante de luat în considerare atunci când se proiectează clădiri care promovează educația incluzivă.
- Contrastul culorilor
Contrastul culorilor este esențial pentru a ajuta oamenii, în special pe cei cu deficiențe de vedere. Acesta le permite să identifice ușile, mobilierul sau schimbările de nivel ale pardoselii, permițând elevilor să perceapă mai ușor mediul înconjurător și ducând la mai puține accidente. Valoarea reflexiei luminii (LRV) este utilă pentru a obține contrastul corect.
- Alegerea culorilor
Alegerea culorilor se poate face în funcție de utilizatorii facilității, vârsta lor și scopul pentru care vor folosi diferitele spații. Acest lucru îi va ajuta, de asemenea, să perceapă corect mediul și să se adapteze mai ușor.
- Lumina naturală
Lumina naturală oferă o atmosferă calmantă, reduce strălucirea și oboseala ochilor și oferă o atmosferă stimulantă și dinamică pentru toți.
Design prietenos pentru autism
Incluziunea copiilor cu autism la școală necesită o atenție deosebită și considerație pentru mediul construit. Copiii autiști au nevoi senzoriale specifice și pot întâmpina dificultăți în relaționarea cu ceilalți, ceea ce poate face dificilă integrarea lor completă în mediile școlare tradiționale.
Cu toate acestea, cu atenție și cunoștințe, adaptarea clădirilor educaționale pentru aceste nevoi speciale poate contribui semnificativ la incluziunea lor în sistemul educațional.
Acest lucru este adesea "doar" o chestiune de implementare a principiilor designului universal în sala de clasă și în întreaga școală.
Pardoseli recomandate pentru educația incluzivă
Gama variată de materiale Tarkett este atent gândită pentru a vă sprijini în proiectarea școlilor incluzive, oferind o selecție diversificată de materiale, caracteristici și culori potrivite pentru diverse utilizări și cerințe.
ProtectWall
Tapet din PVC de înaltă performanță, rezistent la impacturi, șocuri și zgârieturi.
Tapiflex Stairs
Soluție rentabilă, rezistentă și acustică pentru scări, pentru a asigura o siguranță optimă.